The Liberty Guild i Monks zaprezentowały pierwszą w historii Wizz Air kampanię komunikacyjną przygotowaną w całości z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Jej celem jest pokazanie, że dzięki niskim cenom biletów każdy może pozwolić sobie na odważne, spontaniczne „locos” wyjazdy.
Projekt stworzony w Hiszpanii wprowadza grę słów „Locos” – odwołującą się zarówno do hiszpańskiego „trochę szaleni”, jak i do fonetyki „low-cost”. Z pomocą narzędzi AI powstały dynamiczne obrazy przedstawiające podróżnych wyrywających się z rutyny – od prawdziwej carbonary w Rzymie, po romantyczny rejs gondolą w Wenecji. Kampanię zamyka hasło: „Bycie low-cost to tylko nie kwestia oszczędności, lecz odwagi, by żyć pełniej”
Cała produkcja – od kreacji wizualnych, przez montaż i udźwiękowienie, aż po casting i narrację – została zrealizowana w oparciu o technologie AI, takie jak Midjourney, Runway, Google Nano Banana, Topaz i Flux. Pozwoliło to znacząco obniżyć koszty oraz skrócić czas realizacji.
Kampania jest jedną z największych inwestycji mediowych Wizz Air w Hiszpanii i podkreśla rosnącą obecność przewoźnika na tym rynku. Obecnie siatka połączeń obejmuje 126 tras do 28 destynacji w 15 krajach.
The Liberty Guild, jako globalna sieć kreatywna działająca w modelu wirtualnym, połączyła siły z nagradzanym hiszpańskim zespołem, aby stworzyć koncepcję Locos/Low-Cost. Kierunek kreatywny został oparty na badaniach dotyczących marzeń podróżniczych millenialsów, dzięki czemu kampania trafnie odpowiada na potrzeby i aspiracje pasażerów Wizz Air.
Silvia Mosquera Gonzalez, Commercial Officer Central w Wizz Air, komentuje: – Locos to zaproszenie do luzu, spontaniczności i odkrywania radości życia. Low-cost to nie tylko oszczędność, ale przede wszystkim wolność, by robić więcej i żyć pełniej.Wizz Air od samego początku działa w duchu digital-first, dlatego naturalne jest, że znajdujemy się w czołówce firm sięgających po nowe technologie we wszystkich obszarach naszej działalności. Realizacja kampanii w całości opartej na AI była więc dla nas oczywistym krokiem. Jesteśmy zachwyceni tym konceptem i sposobem, w jaki Monks i The Liberty Guild ożywili go w praktyce. Let’s WIZZ!
Jon Williams, CEO i założyciel The Liberty Guild, dodaje: – Obecnie AI wykorzystywana jest głównie do automatyzacji i tworzenia prostych treści. W tej kampanii odkryliśmy nowy sposób pracy z AI – łącząc technologię z ludzką kreatywnością oraz lokalną wiedzą naszych zespołów, aby szybciej i efektywniej tworzyć skuteczne, nieszablonowe rozwiązania. Thymo van der Vlies, VP Studio and Craft Operations, podsumowuje: – Praca nad tą kampanią była świetną okazją, by sprawdzić, jak daleko można przesunąć granice AI. Połączenie odważnych pomysłów z niemal nieograniczonymi możliwościami technologii pozwoliło nam stworzyć naprawdę widowiskowe scenariusze.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.